Monday, October 17, 2011

Makan makan makan

meggi goreng dimakan bersama sate kebab. menu yg mudah ,ringkas dan sedap tuk org² yg dah kehabisan idea ataupun malas mcm saya ;-))

Terung goreng berlado . ringkas & sedap.
goreng terung sampai kekuningan. untuk sosnya saya potong dadu bawang putih,bawang besar, buah tomato & cili padi . tumis semua bahan hinggan garing ,masukkan sedikit air dan perasakan. tutup api & tuang ke atas terung yg telah di goreng tadi .

Sup daging versi saya sgt simple.
tumis bawang merah , putih & 4sekawan rempah tumis
masukkan kentang dan karot hingga sedikit kecut , kemudian masukkan daging yg telah direbus agak empuk. tumis sekejap kemudian masukkan secawan air , sup bunjut (saya guna ADABI) , asam keping . biarkan mereneh dgn api sederhana .saya guna api kecil je sbb nak masak mknan lain dulu kan . bila dah empuk perasakan dgn garam n white pepper ..masukkan batang saderi . akhir sekali daun sup n bawang goreng. siap .

kentang dan karot tu saya lenyek² dlm bubur si kecik
si besar pulak mkn nasi berkuah sup daging dan telor goreng . si besar x de gigi so x leh mkn daging hhahaa.

No comments:

Post a Comment

 

Design By:
SkinCorner